ENS INICIEM EN EL TREBALL COOPERATIU
Bon dia, famílies!
Tenim moltes coses per contar-vos, ens acompanyeu?
A finals del segon trimestre, ens endinsarem dins el treball cooperatiu per anar aprenent a fer feina amb els altres, i sobretot, ajudar-nos.
A partir del conte “De què fa gust la lluna?”, on una colla d’animalons treballen plegats per arribar fins a la lluna, veiérem la necessitat de cooperar entre nosaltres i d’ajudar-nos, d’igual forma que ho feien els personatges. Ens donaren a cadascun un dibuix, i haguérem de buscar qui dels nostres companys i companyes tenia el mateix. Així, sorgiren les parelles, i la nostra primera feina va estar decidir quin gomet ens agradava a tots dos per identificar la nostra cartilla de “parella cooperativa”.
Hem anat fent molta feina plegats, i alguna de les activitats següents mostra el procés.
Treballant a partir de l'estructura de paper, o de les flors cooperatives, ens hem iniciat en el treball cooperatiu. Per què és tan important? Si mireu algun dels vídeos, veureu com és de diferent cada un dels nens i nenes, i això és el que enriqueix el clima de la classe. Uns són més pacients, altres més impulsius, uns més tossuts i altres amb més facilitat per arribar a un acord, i de vegades cedir en algun aspecte. El que busquem és aprendre a fer feina plegats, aconseguir un objectiu comú i sobretot ajudar-nos entre nosaltres per arribar a aquest. Dialogant, negociant i entenent que no sempre les coses es fan únicament com un vol, sinó que les opinions dels altres valen igual que la meva.
En Lucas M. i na Luna demostren molt bé com arribar a un consens! Ja podríem aprendre més els grans dels petits.

Hem seguit gaudint molt dels tallers, preparant les portades dels dossiers amb la tècnica del marbrejat, hem treballat el volum a partir de la modelació de fang, em conegut els colors primaris i els que sorgeixen en barrejar-los, i hem fet uns dracs ben pinxos per celebrar sant Jordi! I fins i tot vingueren a mostrar-nos molts de contes per celebrar la diada.
També, disfrutàrem molt amb la sortida al parc de correus del poble.
Hem seguit esforçant-nos molt per anar reconeixent les lletres que ens envolten, i les mestres ens han preparat molt de material perquè aprenem jugant. Com aquesta peixera, on hem de pescar la vocal que ens indiquin (així reconeixem la grafia), o les flors de vocals, on classifiquem dibuixos que representen una paraula segons la vocal per la qual comencen (així, unim la grafia amb el so). I per què fem tot això? Doncs per anar guanyant seguretat abans d’endinsar-nos molt més en l’escriptura.
Gracias! Está genial la entrada!!
ResponderEliminarGracias por tantas fotos!
ResponderEliminar