LLETRES I MÉS LLETRES

 Bon dia, famílies!

Tenim moltíssimes coses per contar-vos, ens ho hem passat d'allò més bé compartint noves experiències amb els nostres companys i companyes de classe. Ho voleu veure?


Aquestes darreres setmanes ens hem iniciat més a fons en el reconeixement de les lletres que veiem al nostre voltant. Sempre hem mostrat curiositat per saber què diu allò o això altre, però ara ens hem endinsat en començar a reconèixer les nostres lletres capitanes, les inicials dels nostres noms.



Volem saber qui de nosaltres comença per aquella lletra, qui la té, paraules que comencen amb aquell so.... i tot a partir de jocs és molt més fàcil d'aprendre. La repassem amb cotxes mentre pronunciem com sona, la fem amb el cos, amb el dit la dibuixem a l'aire, l'emplenem de plastilina... Segur que quan anàveu a l'escola i havíeu de recordar-vos d'alguna cosa, us ajudava el fet d'escriure-la. Doncs per nosaltres és el mateix, tot el que fem motriument amb el cos ens ajudarà a recordar la grafia d'aquella lletra, i quan les nostres mans estiguin preparades, la sabrem escriure. Temps al temps.

LLETRES


Les mestres ens han preparat molt de material per escriure, com les nostres llibretes al racó de lletres que fem servir quan ens ve de gust plasmar alguna cosa. També clauers mòbils per fer el traç, jocs per classificar imatges segons la vocal per la qual comencen, etc..







Seguim treballant grafismes, i donant una única consigna -o bé fer línies i punts, o bé cercles- mireu que diferents són les nostres produccions.


GRAFISME-CERCLE


GRAFISME- Línia i punt
També ens agrada molt fer activitats on apareguin nombres, així que també ens han preparat uns eriçons ben pinxos perquè els hi posem els piquets segons el que tenen escrit. Així això del comptatge se'ns fa menys feixuc.


NOMBRES ERIÇÓ





Altres activitats que fem sovint les orientem a estimular la nostra parla i anar adquirint vocabulari, i aprofitant el gran grup, diem el nom d'imatges que ens ensenyen, les classifiquem segons algun atribut, les descrivim, expliquem per què les fem servir, com són...

Denominació mots-colors


També hem estat treballant els conceptes d'ample i estret, cercant coses per la classe i comprovant com per un dels tubs sí que hi cabia i per l'altra no. AMPLE-ESTRET Fem també treball en parelles per anar establint un fort vincle com ajudant-nos a posar-nos les jaquetes, consensuem fer una construcció entre els dos...


T.PARELLES


I fent tallers d'art. PINTANT EL TERRA


Ah! I els reis ens van portar un parell de joguines que vam demanar quan anàrem a tirar la carta a la bústia: un carrito pels bebès, un joc d'encaixos i material per poder fer un racó de metges!! Aquest darrer ens encanta i ens ho passem d'allò més bé!







RACONS + METGES
Hem celebrat EL CARNESTOLTES!!!! Quina experiència més divertida! CARNESTOLTES

I també un parell d'aniversaris. N'Ana i n'Aitor ja han fet 4 anys. Moltes felicitats!












Comentarios

  1. Madre mia Irene, no me extraña que Lola salga tan contenta de clase!!! Gracias gracias y gracias, por la metodología de enseñanza, por lo divertido que es todo, por la implicación que le pones, por las miles de fotos que haces.... Que maravilla!!!

    ResponderEliminar
  2. Buen trabajo Irene, gracias por la entrada! Con ganas de ver la próxima! 😉

    ResponderEliminar
  3. Fa ganes de tornar a anar a s'escola... 😊😉

    ResponderEliminar
  4. La respuesta de Leyre cuando le pregunto: que habéis hecho hoy? muchas cosas mami!! Ya veo que es verdad jajajaja. Gracias Irene!!

    ResponderEliminar
  5. Gracias por vuestros comentarios 🥰🥰

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

FEINETES PER FER A CASA

PROTAGONISTA. CHLOE

REVISTA 2022